Seducerea credinciosilor



Vremurile din urmă -vremea sfârșitului, a stârnit, stârnește și va mai stârni imaginația și interesul oamenilor de toate felurile: credincioși sau necredincioși, sfinți sau păcătoși, culți sau desculți, religioși sau liber-cugetători. Mijloacele de socializare și mediatice, în mare expansiune, pătrund până în cele mai intime cămăruțe ale inimii oamenilor, astfel că aceștia ajung să nu mai fie singuri – cu ei înșiși niciodată, aproape. Atât de mare va fi inluiența și atât de puternică și irezistibilă atracția iluziilor mincinoase încât unii credincioși „se vor lepăda de credință și se vor lipi de duhuri înșelătoare și de învățăturile dracilor, abătuți de fățărnicia unor oameni care vorbesc minciuni …” 1 Timotei 4:1-2
Sufletul omului nu este făcut să fie singur și nu poate sta singur, nu este făcut să stea izolat.
Sufletul trebuie să se lipească de ceva, să aparțină de ceva!
Credincioșii, prin credință, și-au lipit sufletul de Dumnezeu!
Când cineva se leapădă de credință, acolo se creează un gol; sufletul va căuta să nu rămână singur, se va lipi de ceva, se va lipi de ceva care atrage și promite.
Pavel îi scrie lui Timotei că, în vremurile din urmă, vor apărea niște mincinoși profesioniști, oameni abili în comunicare care vor atrage, captiva și fascina (prin vorbe și purtare) pe cei creduli, imaturi și lesne crezători. Problema cu acești lideri seducători este că atât de mult operează și se obișnuiesc cu minciuna că nu mai reușesc să discearnă adevărul, deoarece ei înșiși sunt prinși în lanțurile minciunii și iluziiilor. De aceea ei sunt și foarte convingători în pledoaria lor.
De aceea, cei care consiliază pe cei infideli, trebui să știe că infidelitatea maritală nu este singurul păcat din inima păcătosului, că minciuna este și ea acolo stăpână, că infidelul îți va spune minciuni crezând că-ți spune adevărul!

Acești mincinoși profesioniști vor ști să vândă iluzii celor dezamăgiți, frustrați și nemulțumiți. Ei sunt fermecători, încrezători, captivanți; soluțiile lor par a fi biblice, credibile și eficiente, adevărate. Numai pentru unii …
Alții, care cred și cunosc adevărul, care cultivă mulțumirea nu se vor lăsa amăgiți, prinși în plasa iluziilor.
Hrana constantă din Cuvânt menține sufletul satisfăcut cu cele cerești, pe când înfometarea sufletului îl va face vulnerabil la promisiuni false, amăgiri crunte și iluzii amare.

Un personaj cunoscut în lumea afacerilor a făcut multe studii despre puterea de atracție a brandurilor asupra consumatorilor. Una dintre concluziile sale este surprinzătoare:
Atracția are aceiași dinamică (universală) la consumatori, indiferent dacă sunt cumpărători sau credincioși!
Rezultatul este devoțiunea, loialitatea și sprijinul brandului, cultului, sectei sau bisericii cu care ne identificăm. Cum oamenilor le va fi greu să reziste singuri, ca niște insule, se vor înregimenta sub branduri și simboluri cultice: pe de-o parte pentru a nu fi ca ceilalți, pe de altă parte tocmai pentru a fi ca toți ceilalți.
O diferență marcantă între liderii din vremurile din urmă va fi aceasta: unii te vor face dependenți de ei, prin ascultare și loialitate – te vor vrea mereu la ei, iar alții te vor trimite de la ei. Unii te vor un „cumpărătorpermanent de la ei, alții te vor credincios, nu lor, ci Domnului. Cumpărătorul trebuie atras și sedus, credinciosul trebuie hrănit și trimis!
Credinciosul nu trebuie să confunde adunarea cu magazinul sau hipermarketul, altfel va deveni un cumpărător, un consumator, un potențial sedus de către iluzioniștii postmoderni.

24
Sep 2012
AUTOR Gili
COMENTARII No Comments

Lasă un răspuns