Trei feluri de rabdare?

S-ar putea să te surprindă și pe tine ceea ce am auzit; l-a început mi s-a părut a fi o întrebare glumeață și întrebătoare: „Știi câte feluri de răbdare există în biblie?”
Nu am fost până atunci atent la acest gen de detalii lingvistice și am răspuns, candid, că nu știu.
Ei bine, mi s-a spus că există răbdarea normală, comună: cea la care poate ajunge, cu un efort moderat, majoritatea oamenilor. Apoi există îndelunga răbdare, acea calitate care conferă capacitatea de a suporta un timp îndelungat, aproape nedefinit, comportamentul defectuos al altora fără ca acesta să provoace sentimente negative ca ură, amărăciune sau mânie. Răutatea oamenilor poate cuprinde o gamă variată de gesturi și cuvinte, de la glume răutăcioase la insulte și batjocori și culminând cu diferite genuri de abuzuri.
În final, ar fi răbdarea de lux, răbdarea sfinților. Acest gen de răbdare care se cultivă și se manifestă în condițiile extreme ale persecuției aprige, unde sfinții sunt supuși la tot felul de presiuni și torturi, fizice și psihologice.

Cum vom rezista noi la persecție și torturi dacă ne irităm imediat la întârzierea sau purtarea urâtă a altora?
Cum vom rezista noi la persecție și torturi dacă ne enervează repede greșelile și acțiunile neintenționate ale celor dragi?
Cum vom rezista noi la persecție și torturi dacă nu reușim să exersăm și să ne maturizăm răbdarea la nivelul îndelungii răbdări?

16
Dec 2011
AUTOR Gili
COMENTARII 4 Comments

4 Responses to “Trei feluri de rabdare?”

  1. Vestitorul spune:

        Dar de ce trebuie să avem parte de persecuții și torturi? Asta e singura cale de a fi sfânt?
        Cred că e o idee greșită să spui că sfânt e doar cel care rezistă la persecuții și torturi…
        Ultimele întrebări induc ideea că pe toți (creștinii, cel puțin) ne așteaptă persecuții și torturi, ori Dumnezeu nu a lăsat ca dat acest scenariu.

    • Gili spune:

      Termenul „răbdarea sfinților” nu este o glumă inventată de către oameni, ci este folosit în Apocalipsa 13:10.
      Da, așa este, ultimele întrebări pot induce ideea că ne așteaptă persecuții, dar intenția lor primară este să ne provoace în a ne lăsa modelată răbdarea în condițiile obișnuite și mărunte ale vieții pentru a fi pregătiți și căliți și pentru condiții mai aspre, ba chiar și pentru cele extreme.

  2. nelu spune:

    Stimate autor cred ca era mai bine daca ramaneati la cunostinta pe care o aveati inainte de a afla ceea ce ati scris mai sus.Definitiile rabdarii expuse mai sus sunt nici pe departe aproape de adevar daramite biblice.
    Răbdarea este una singură şi definiţia răbdării o poate găsi oricine în dex asa ca nu era nevoie să expuneţi acel definiţii neverosimile.Biblia nu vorbeşte nicăieri despre răbdarea sfinţilor ca fiind o treaptă mai înaltă a răbdării.Însuşi cuvântul în sine „îndelunga răbdare” dă definiţia răbdării ca fiind o răbdare mai profundă,mai îndelungă,pe o durată mai lungă.Apocalipsa 13:10 şi Apocalipsa 14:12 nu scoate în relief nicidecum faptul că ar exista o treaptă mai înaltă a răbdării numită răbdarea sfinţilor.Acolo este scris clar şi româneşte:”Aici este răbdarea şi credinţa sfinţilor”sau „Aici este răbdarea sfinţilor,care păzesc poruncile lui D-zeu”…etc.Adică aici se vede sau se va vedea câtă răbdare au sfinţii.Care sfinţi?Noi şi cei care vom urma după noi.Ce găsiţi de divers atunci când citiţi aceste fraze încât trageţi concluzia că sfinţii ar avea o răbdare aparte.Scuzaţi-mă,atunci cuvântul „credinţa sfinţilor”din cap 13 cu 10 ar trebui să scoată în relief o treaptă mai înaltă a credinţei,numită credinţa sfinţilor.De parcă noi nu am face parte dintre cei sfinţi.Sau în Isaia 7 cu 13 ar trebui să iasă în relief un alt tip de răbdare numit răbdarea oamenilor şi nu a poporului Israel.Haideţi să nu ne batem joc de limba noastră românească inventând principii şi calităţi morale care nu există.

    • Gili spune:

      Apreciez că v-ați oprit pe la Pomul vieții și că v-ați făcut timp pentru a aduce ofrandă, comentariu. După cum se poate vedea în titlu, nu am dat un răspuns, ci am pus o întrebare, lăsând loc pentru dezbatere, dialog și dezacord. Îmi pare rău că nu aveți principii elementare în exprimarea dezacordului și treceți direct la atac și dispreț față de poziția altora, ceea ce este necreștinește. În plus, dovediți că nu aveți nici principii de bază în exegeză și hermeneutică atunci când afirmați că în categoria ”sfinților” menționați în Apocalipsa !3:10 sau 14:12 intrăm ”noi și cei ce vor urma după noi”. Contextul capitolului 13 ne arată clar că termenul se referă explicit la sfinții care sunt în război cu fiara. Dacă vă credeți deja în război cu fiara, este treaba dumneavoastră, însă modul în care ați judecat și disprețuit poziția altuia nu indică nici răbdare, nici tact și nici înțelepciune. Domnul să aibă milă de noi!

Lasă un răspuns