Categorii
01 Ianuarie Virtuti si Vicii

Cand se smereste cel rau …

Cărțile biblice 1 și 2 Samuel, 1 și 2 Împărați, 1 și 2 Cronici sunt fascinante în modul în care surprind urcarea și coborârea oamenilor în pozițiile de vârf ale societății. Cineva mi-a făcut o observație pertinentă, și anume, că multe din postările mele sunt făcute din perspectiva conducerii. Avea dreptate. Cărțile de care tocmai am pomenit creionează și ele viața din perspectiva conducerii. În perioda monarhică a Israelului s-au perindat o mulțime de împărați pe la conducerea împărăției (unite sau divizate). Mare parte din ei au ajuns la putere la vârsta la care unii din noi ne jucam baba oarba, moară, nu te supăra frate sau cruce. Dumnezeu a făcut o ierarhizare a realizărilor tuturor purtătorilor de coroane și a standardizat modelul de conducere oferind două etaloane. Primul etalon, maximul de eficiență și evlavie, după care se ghidează și se compară împărații care au căutat binele personal și al împărăției, conducând după legea Domnului, este împăratul David. Despre cei care l-au urmat pe David ca și exemplu și au condus cu evlavie împărăția, Cuvântul folosește o descriere standard: „el a făcut ce este bine înaintea Domnului și a umblat în toată calea tatălui său David”. David, etalonul pozitiv, are un corespondent negativ, un împărat care a devenit etalonul negativ pentru distrugerea și răul făcut națiunii supuse conducerii lui. Sub conducerea și influiența lui, poporul evreu s-a dedat la toate relele posibile întrecând în măsură răul pe care l-au făcut neamurile pe care le nimicise Domnul și care au locuit înaintea lui în țara promisă. Este vorba despre împăratul Manase.
Despre cei care l-au urmat pe Manase ca și exemplu și au condus împărăția departe de Domnul, Cuvântul folosește o descriere standard: „el a făcut ce este rău înaintea Domnului și a umblat în toată calea tatălui său sau a părinților săi”. Dumnezeu monitorizează răul, personal și colectiv, și trimite profeții Săi pentru a avertiza națiunea păcătoasă și împăratul idolatru de iminența judecății și pedepsei.
Dumnezeu nu pedepsește fără avertizare! Nici chiar pe cel care stă în topul răutății!
Dumnezeu nu este ca și omul, El nu vrea să pedepsească și să distrugă, El nu-și găsește plăcerea în pedpsirea oamenilor – nici chiar a celor răi, ci dorește scăparea, mântuirea lor.
De aceea trimite mijloacele Sale de avertizare, oamenii (profeții) și circumstanțele pentru a le da timp de pocăință, de întoarcere la El.
Dacă împăratul cel rău se smerește înaintea Domnului, își recunoaște păcătoșenia și se pocăiește de păcatele lui, Domnul este iertător și amână executarea pedepsei sau chiar îl readuce la conducere dacă a fost înlăturat. (2 Împărați 22:18-20 și Daniel 4)
Când se smerește cel rău, Cel Bun răspunde cu iertare și bunătate!

(Visited 70 times, 1 visits today)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *