Urbanizarea și industrializarea ne-au adus multe lucruri și multe îmbunătățiri ale vieții.
Avem mai multe lucruri decât câte am avea nevoie, cu adevărat. Productivitatea și eficiența ne-au adus profitul, belșugul și prosperitatea; ba, chiar și prelungirea vieții.
Avem case mai bune, biciclete mai complicate și mai ușoare, mașini mai scumpe, telefoane mai sofisticate, vieți mai aglomerate. „Mai multul și mai bunul” cer un preț de plătit.
Și nu este unul mic, și nici la vedere.
Generația tânără s-a născut în abundență, nu știe ce este sărăcia, să nu ai de mâncare azi și nici provizii pentru ziua de mâine.
Generația tânără este obișnuită cu cumpărături făcute cu cărucioare mari, în magazine uriașe, cu rafturi multe și cu zeci de mii de produse.
Generația tânără este avidă, ba chiar dependentă de informații multe și rapide, de la cunoștințe de aproape, de nicăieri sau de pretutindeni.
„Mai mult și mai nou” ne-a intrat în sânge!
Suntem infestați.
Când ne tăiem, din noi curg singurătăți, informații, imagini, dureri, cuvinte, fantasme, vise, neâmpliniri, iluzii.
Sărbătorile, în loc să contribuie la curățirea sufletului nostru, aduc un potop de lucruri noi și multe cu care ne este inundată și agresată viața. Comercianții se vor da peste cap de 1000 de ori ca să ne vândă lucruri de care nu avem nevoie. Tu crezi ca nu vor reuși cu tine, dar te înșeli. Publicitatea și reclamele te vor copleși și-ți vor seduce simțurile, ochii și urechile, setate să primească ceva „bun și nou”. Și cum o să reziști la o așa beție a simțurilor?
Vă invit la simplitate.
Limbajul simplității este străin consumerismului și comparațiilor.
Simplitatea spune că și „puțin” este bun, că și „cel vechi” este bun.
Simplitatea nu se lasă impresionată de „mai mult, mai nou și mai bun”!
Și simplitatea iubește „noul și bunul”, numai că știe să le țină și la distanță.
Simplitatea se mulțumește și cu puțin, mai ales când vede mai puținul, chiar sărăcia altora.
Simplitatea se gândește că puținul ei poate metamorfoza puținul altora în mai mult.
Simplitatea nu se gândește că puținul folosit de ea lasă loc la un mai mult în viitor, tot pentru ea, ci că mai multul alocat ei poate îmbucura pe cei uitați și obișnuiți cu „puțin și vechi.”
Ca să ne simțim bine și binecuvântați nu avem nevoie de X feluri de fructe, Y feluri de carne, de Z feluri de sucuri, de W verdețuri, de 7 feluri de prăjituri, de mâncat des în oraș, de băut cafea în fiecare zi, de mers cu mașina până la colțul străzii, de abonament la …, de cumpărat bilete la …., de văzut serialul PIX din sezonul Fix, de ascultat muzica lui …, de alte haine, de alți papuci, de alți copii, de alți tătici, de alte mame, de alte …cele.
Se apropie sărbătoarea Nașterii Domnului.
El nu a venit în abundență, iar ai Lui au trăit simpli și smeriți.
Viața noastră are nevoie disperată de o transfuzie de simplitate, în care vom descoperi paradoxul mai binelui în interiorul mai puținului!
Simplitatea spune: „Dacă Îl am pe El, îmi este îndeajuns!”
Putem face duet cu simplitatea?